Savjeti za pospance

Nobil alarm

Savjeti za pospance

Probuditi se ujutro na vrijeme, skočiti iz kreveta i biti pun elana, nekima je dugogodišnji neostvareni san. Čitav život, zvuk alarma, nešto je najgore što ste čuli, a kašnjenja u školu, na posao, na doručak stvar svakodnevice.

Teško buđenje ima svoje uzroke. Usporeni metabolizam, dugotrajna neispavanost, slabokrvnost, nizak tlak, pa čak i razvojna faza, razloga zašto se pojedini ljudi ujutro teško bude ima mnogo. Kako bi doskočili tom problemu, potrebno je potaknuti uspavani organizam. Evo par korisnih savjeta:

1. Namjestite budilicu na vrijeme kada vam se tijelo prirodno budi

Bez obzira na koliko ste sati namjestili alarm, vrlo vjerojatno ćete budilicu gasiti nekoliko puta, pa se ustati kada iritirajući zvuk više nećete moći podnijeti. To znači kako se vaše tijelo nije spremno probuditi, primjerice, u 5 ujutro, već u 7. Problemu tvrdoglavog ignoriranja zvuka budilice doskočiti možete tako da alarm postavite na 5 do 7. Kroz mjesec dana probudit ćete se u željno vrijeme, bez razbijanja budilice.

2. Malim pobjedama do uspjeha

Nikakva logika pospancima ujutro nema smisla. Logično, ako ustanemo dva sata ranije, obavit ćemo više posla i “zaraditi” više vremena za druge ciljeve. Međutim, ta logika nekome tko je ujutro spreman svjesno zakasniti na, primjerice, let na dugo planirani godišnji odmor, u zamjenu za samo nekoliko minuta sna, ne znači ništa. Zato je potrebno primjeniti logiku malih pobjeda.

Dovoljno je da, barem jedan dan u tjednu, postignete da ste na nogama pola sata ranije, no jučer. Potom pokušati to isto učiniti tri puta tjedno, sve dok se ne disciplinirate do te mjere da ste svaki dan sposobni ustati pola sata, 45 minuta, sat vremena ranije.

3. Osigurajte podršku

Poznajete nekoga tko rano rani? Živite s takvom osobom? Odlično! Dogovorite se s ranoraniocem da vas kontrolira. Budi kao nekoć mama, dok ste kao dijete kasnili u školu.

Uspjeh je garantiran iz nekoliko razloga. Prije svega, nećete željeti tu osobu iznevjeriti. Dogovor sa drugom osobom da se čujete ujutro ili da se vidite potiče biološki sat da ispuni obaveze. Zato se događa da se, uoči važnih dogovora, sastanaka, odlaska na putovanje, probudimo i prije alarma. Osim toga, kašnjenjem svoju reputaciju stavljate na kocku.

4. Prilagodite svoj prostor jutarnjem sebi

Postavite više budilica po sobi u kojoj spavate. Nikako na dohvat ruke. Na taj način, kada počnu zvonjeti, jedna za drugom, morat ćete se ustati kako bi ih utišali. U blizini kreveta neka bude samo topla odjeća, u koju možete odmah uskočiti iz tople postelje. Skuhajte si kavu.

5. Nešto radite pogrešno, saznajte što

Krevet, mekan i topao, pospancima je toliko privlačan rano u jutro, da nema te stvari koja bi ih prisilila da skoče iz njega. Mnogi iz kreveta ne mogu ustati jer je stan ili kuća hladna. Bitno je saznati zašto se teško budite, kako biste mogli problem riješiti.

6. Postavite si cilj za sutra ujutro

Ukoliko volite pročitati novine, popiti kavu ili doručkovati prije odlaska na posao, fakultet ili nešto treće, ali to ste napravili jednom ili niti jednom, neka takve aktivnosti, koje su kod vas stvorile ugodu, budu vaš osobni razlog za rano ustajanje.

7. Pratite svoj napredak

Jednom kada uspostavite disciplinu za rano ustajanje, vrlo je lako ponovno se vratiti u staru rutinu. Dovoljno je da jednu večer ostanete budni duže no uobičajeno i sve što ste gradili srušit će se kada se probudite oko pola 11 ujutro, razočarani u sebe. Stoga je dobro pratiti svoj napredak, na običnom kalendaru. Pored svakog datuma zapisati kada ste se ustali. Na taj način stvarate disciplinu, naviku, pa čak i zabavu.

8. Udoban krevet i madrac

Večina ljudi spava na madracu koji nije dovoljno udoban za njih. Neki su pretvrdi, neki premekani. U pola noći osjetite žicu koja vas bode u leđa. Promjenite to. Izaberite za sebe odgovarajuću podlogu za madrac .
Madrac koji odgovara vašim leđima i mekanu posteljinu.

Share this post

Leave a Reply