PREDNOSTI ZDRAVOG SPAVANJA

Nobil madraci i obitelj

PREDNOSTI ZDRAVOG SPAVANJA

Svi volimo odspavati, bez obzira radi li se o 5 sati sna ili o 9 sati, ako se probudimo odmorni i naspavani. Puno se istraživalo i raspravljalo o prednostima spavanja, o posljedicama loših navika, a posljednji zaključak koji su znanstvenici donijeli je da količina i kvaliteta sna utječe na dužinu našeg životnog vijeka.

1. Spavanje smanjuje stres

Kada se ne naspavate dovoljno, vaše tijelo je pod utjecajem stresa. Stres može rezultirati prehladom ili oslabljenim imunitetom, može utjecati na vaše pamćenje i produktivnost tokom dana, bilo da se radi o poslu ili o vašem odnosu s obitelji ili prijateljima. Stres osim što fizički opterećuje vaše tijelo, utječe i na vaše raspoloženje i ponašanje. Visoki tlak utječe na zdravlje srca i krvnih žila te povećava razinu hormona u organizmu.

2. Spavanje ublažava upale

Povećanje količine hormona stresa u tijelu čovjeka izaziva više upala, krećući od najosjetljivijih područja. Upale se ne pojavljuju samo kod rana i na koži, javljaju se i unutar tijela, na opterećenim područjima. Dokazano je da upravo one utječu na sveukupno funkcioniranje organizma i starenje. Upala je imunološka reakcija koja se može manifestirati na staničnoj razini ili samo kao iritacija, a često ćete ju primijetiti kao otečenost lica, bora, povećanih pora, gubitka elastičnosti kože.

3. Spavanje pomaže održavanju tjelesne mase

Znanstvenici su došli do zaključka da ljudi koji svake noći spavaju manje od 7 sati imaju više šansi biti pretili. Navodno količinina sna utječe na razinu hormona koji reguliraju apetit. Međutim, možda je bitnije napomenuti da ako se dovoljno naspavati svake noći, vaše metabolizam će se ustabiliti i uspjeti očistiti tijelo od svih štetnih tvari.

4. Spavanje poboljšava pamćenje

Dok vi spavate, vaše tijelo se odmara, ali vaš mozak radi punom parom. On preko obrađuje sve podatke koje ste unijeli tijekom dana, povezuje događaje, povezuje podražaje, osjećaje i sjećanja. Stoga je dubok san potreban kako bi vaš mozak napravio potrebne nove veze i pripremio vas za idući dan. Osim toga, kada spavate manje nego uobičajeno, možete primijetiti kako vam je koncentracija puno lošija te slabije pamtite ono što učite, radite ili ono što vam drugi govore.

5. Spavanje vas čini bistrijima i bržima

Kada se naspavate dovoljno uvijek imate više energije, osjećate se bolje te primjećujete kako brže odrađujete radne zadatke, bilo mentalne ili fizičke. Od jutra se osjećate svježe, motivirani ste i možete biti aktivni cijeli dan.

6. Spavanje smanjuje rizik od teških bolesti

Nedostatak sna redovito utječe na povećanje tlaka i povišene količine kolesterola u krvi, a to su sve faktori koji utječu na pojavu srčanih bolesti. Osim toga, poznato je da kasni odlazak na spavanje uzrokuje smanjene doze melatonina, hormona koji se stvara kada smo dugo izloženi umjetnom svjetlu u noćnim satima. Taj hormon suzbija rast tumora, a time se naše tijelo lakše rješava otrovnih stvari.

7. Spavanje pomaže fizičkom oporavku

Kada spavate, vaše tijelo proizvodi bjelančevine koji su sastavni dio tjelesnih stanica. One su materijal od kojih se izgrađuju nove stanice i time zarastaju rane, mijenja se vaša koža, oporavlja tkivo i slično.

8. Spavanje smanjuje mogućnosti za depresivna stanja

Kada spavate vaše tijelo proizvodi različite kemikalije u vašem tijelu koje su potrebne za uspješno funkcioniranje. Među njima je i kemikalija koja se zove serotonin, koja regulira funkcije poput fine mišićne kontrakcije, regulacije temperature, apetita, osjećaja boli, ponašanja, krvnog tlaka i disanja. Ona utječe na osjećaj zadovoljstva i opuštenosti, ako je ima dovoljno. Međutim, nedostatak ove kemikalije utječe na česta depresivna stanja. Zbog toga je potrebno dnevno odspavati između 7 i 9 sati.

 

Share this post

Leave a Reply